Tuesday, October 19, 2010

Kembali

Fuh, arini baru la berpeluang nk update blog nie…kalo tak..memang tak update la sebab memang takde masa..maklum la…I got the new job…"rahsia",huhuhu..ni pon update dalam kelas anatomy,huhuhu..jahat2….jumaat lepas, budak-budak kelas mengadakan batch gathering di cherating..fuh..best giler..sampai-sampai jek…takde orang…kena la tunggu budak-budak lain sampai dulu….mereka check in chalet, tapi saya tak check in sebab malam tu nak kena balik ke hostel ada urusan kerja..petang tu saya berseronok giler-giler, main bola pantai ma…besh3..pastu niat di hati nak mandi pantai…so, berlari la ke pantai nak mandi-manda…baru jek masuk air..da tercedera…terpijak cengkerang..giler tajam..darah mengalir tak henti-henti…so rendam la kaki dalam air dengan harapan darah berhenti mengalir…biasenye darah akan berhenti mengalir kalau kita rendam kaki kita dalam air sejuk sebab bila air sejuk, akan menyebabkan salur darah mengecut. Tapi masalah air laut tak sejuk…so tunggu jek la darah berhenti…platelet akan menjalankan fungsinye la…

Malam tu kami buat BBQ, banyak giler makanan..kekadang terfikir jugak..tak mebazir ke..tapi malm tu memang kenyang giler..tak larat da nak makan…minum jek llarat..ehhehhe…yang penting, dengan cara ini la kita dapat mengeratkan silaturahim sesame kita..daripada yang kenal, jadi tak kenal..daripada yang kenal, jadi lebih kenal..malam tu kul 11.30 bergerak pulang ke hostel.malam-malam keter memang takde kalau lalu highway..ape lagi…berlumba dengan rumate la…huhuhu 140km/h…menang akhirnya…tapi tabiat ni jangan ikut ye..bahaya..hanya orang professional jek ye..hehhehe..

Esoknye seawal 5 pagi bergerak ke Kuala Lumpur…sebab ada kursus…kursus nie best giler and murah.bukan senang nak dapat kursus macam ni…rugi la kalau siapa tak pergi…siapa-siapa nak pergi..beritahu saya ye…tempat adalah terhad..huhuhu…memang hensem la saya time tu…ngn tie and kod nye..fuh..bergaya giler sebab saya bertemu dengan bukan calang-calang orang..ilmu yang saya dapat, ingin saya berkongsi dengan anda di luar sana…peluang untuk anda…tapi belum tiba masanye..sabar ye….malam tu bertolak kul 10.30 dari uia Gombak after had dinner there..maklum la..perjalanan jauh..yang drive nye sorang jek..saya la yang drive pergi and balik..perjalanan malam tu memang mengantuk kan…jauh giler..240 km jauh kuantan to kuala lumpur. Mata da ngantok giler time drive..pe lagi..sampai jektemerloh saya berhenti berehat and tidow..member-member lain pun tidow jugak, padahal dieorang tak drive..soh dieorang drive…tapi tak yakin..terpaksa la drive…2 tempat perhentian saya berhenti semata-mata nak tidow..tengok-tengok da kul 2 lebih..sepatut boleh sampai kul 2.. disebabkan masa tidow terlalu lama…kul 4 bru sampai hostel..alhamdulillah…sampai jugak akhirnya..sebelum saya melelapkan mata, saya terfikir la pasal impian saya, saya nak ubah hidup saya and keluarga saya…by the way, saya azam..masuk jek third year, saya nak hantar parent pergi haji, menggunakan duet saya…inya-Allah, doakan saya ye..ok la..sampai sini jek la…sebelum saya berhenti menaip, saya nak anda tanya 1 soalan pada diri anda..apakah impian anda??dan renungkan la..Salam.

No comments:

Post a Comment

Labels