Friday, September 7, 2012

Wajib Bayar Pinjaman


Jika anda seorang pelajar yang membuat pinjaman, sama ada pinjaman PTPTN atau apa-apa pinjaman, sudah tentu anda kena dan wajib membayar balik bukan?

Apa yang berlaku ialah, ibu bapa menjadi penjamin untuk anda semasa memohon pinjaman. Sekiranya, apa-apa musibah terjadi kepada anda seperti meninggal dunia atau lumpuh, ibu bapa lah yang akan membayar pinjaman anda.

Kasihanilah ibu bapa anda yang bersusah-payah membesarkan anda. Terlampau banyak wang dan masa mereka habiskan demi mendidik anda.

Sebagai anak, simpanlah rm300 untuk 1 sem sebagai plan B untuk ibu bapa supaya mereka tidak bersusah-payah mencari wang untuk membayar balik pinjaman yang kita buat jika berlaku kejadian tidak diingini kepada kita. Mudah bukan?. Dah la sedih kehilangan kita, tambah pula beban yang lain.

Jika berlaku apa-apa kejadian tidak diingini atas diri anda seperti meninggal dunia, dengan simpanan rm300/semester, ibu bapa anda akan menerima RM50,000+RM5,000(badal haji untuk anda)+RM2,000(kos pengebumian)+jumlah simpanan anda.

Sangat berbaloi bukan?!ingat lah, bahawa mati tiada tarikh dan tidak mengenal usia.

Hubungi saya segera! Percuma RM50 untuk bulan September.

Irzan - 017-6153014

No comments:

Post a Comment

Labels