Friday, September 3, 2010

Saya Hanya Insan Biasa

Saya hanya insan biasa,

Ingin melakukan sesuatu yag luar biasa,

Luar biasa yang bagaimanakah?

Jika hari ini orang menganggap masa itu emas,

Saya menganggap masa itu adalah nyawa saya,

Jika hari ini orang memikirkan untuk 5 tahun akan datang,

Saya memikirkan 30 tahun akan datang,

Jika hari ini orang sibuk mengata atau mengkritik,

Saya sibuk beristighfar dan mengucapkan “Alhamdulillah”

Jika hari ini orang pandang saya sombong,

Saya pandang orang itu seseorang yang mulia,

Jika hari ini si dia berpangkat besar,

Saya akan memastikan dia jauh ketinggalan dari saya,

Jika hari ini orang tidak menegur saya,

Saya akan mulakan teguran,

Jika hari ini orang bersangka buruk terhadap saya,

Saya akan bersangka baik terhadapnya,

Jika hari ini orang tidak mampu mengorbankan something yang disayangi,

Saya akan mengorbankan apa yang sayang,

Jika hari ini orang memikirkan saya tidak punctual ke kelas,

Saya sedaya upaya untuk punctual ke kelas

Jika semua orang menyangka saya tidak akan berubah,

Esok juga saya berubah!!!

1 comment:

Labels